GDPR (Persondatasikkerhed)

Information om persondatasikkerhed


Som følge af den nye GDPR lov (General Data Protection Regulation), vil KALK A/S forklare, hvordan og hvornår vi indsamler data fra dig, samt hvordan vi behandler dem.
Du kan tilgå sitet: www.kalk.dk uden at skulle oplyse nogen form for persondata. Men for at KALK A/S skal kunne handle med dig, bliver vi nødt til at få adgang til en række informationer, som vil medføre den mest enkle købsproces for begge parter. Disse informationer er:

•    Navn/kontaktperson
•    Telefonnummer
•    E-mail
•    Evt. CVR nummer
•    Fakturerings/leveringsadresse

KALK A/S vil til hver en tid respektere og tage hensyn til hemmeligholdelse af specifikke persondata hvis ønsket, heriblandt personlige oplysninger som navn, firma m.m. Hvis ovenstående punkter ikke kommer til KALK A/S’s bekendtskab, kan KALK A/S forbeholde sig retten til at afvise ordren.

KALK A/S indsamler data når du:
•    Opretter en konto, enten via vores web-shop, e-mail eller telefonisk
•    Tilmelder dig vores nyhedsbrev
•    Gennemfører et køb, evt. uden kontooprettelse
•    Sender forespørgsler eller retter kontakt til KALK A/S
•    Giver personlige oplysninger til KALK A/S f.eks. ved ordreændringer eller leveringstider


KALK A/S indsamler kun de oplysninger, der er nødvendige for at kunne gennemføre en potentiel handel. KALK A/S vil på intet tidspunkt videregive personlige oplysninger til uvedkommende tredjepart.


Hvad bliver dine oplysninger brugt til?
KALK A/S indsamler dine informationer og personlige oplysninger fordi vi ønsker at gøre din oplevelse hos os bedst muligt. Som f.eks.:
•    at skræddersy/personalisere din oplevelse på vores nyhedsbrev
•    at skræddersy/personalisere din oplevelse på vores hjemmeside
•    at give dig den bedste kundeservice
•    at sørge for ordremodtagelse og ordreafsendelser sker så enkelt og simpelt som muligt
•    opfølgning på henvendelser til KALK A/S indkommet enten pr. e-mail eller telefonisk
•    til markedsførings-projekter


Hvem får dine personoplysninger?
De oplysninger der bliver afgivet enten telefonisk, via mail eller over hjemmesiden bliver kun videregivet til:
•    Interne afdelinger, bl.a. salgsafdelingen og bogholderiet
•    Betroede tredjeparter, som er afgørende for gennemførelsen af handlen, eller som har direkte relation til dette, f.eks. vognmand eller inkassovirksomheder.
•    Samarbejdspartnere, som har til opgave at vedligeholde din konto.


Ovenstående 3 punkter, varetages af betroede afdelinger/folk, som udelukkende handler og agerer på vegne af ledelsen hos KALK A/S.

KALK A/S gør en stor indsats for hele tiden at formidle relevant indhold for vores besøgende på vores hjemmeside. Derfor bruger vi dagligt store kræfter på Google Analytics samt Google Search Console. Her bliver der videregivet IP-Adresser til Google Analytics, som automatisk bliver accepteret ved at brugen af Google's søgemaskine.


Hvor længe bevarer vi dine personlige oplysninger?
Såfremt du vælger at opsige samarbejdet med KALK A/S, vil vi ikke vedblive at opbevare dine personoplysninger. Din e-mail vil blive fjernet fra nyhedsmailen, men som følge af Bogførings-Hvidvaskningsloven skal vi opbevare dine transaktionsdata inkl. kontaktoplysninger og firmaoplysninger i 5 år.


Ændring i dine oplysninger
Du kan til hver en tid ændre i dine oplysninger. Vi retter aldrig henvendelse til dig, medmindre du på forhånd har givet tilladelse til det. Du kan altid ændre dine kontooplysninger samt interesseområder, hvis du f.eks. ikke længere ønsker tilbud på varer eller bare ønsker at framelde dig vores nyhedsmail. (Framelding kan ske via link i nyhedsmailen). Ønsker du at vide hvilke oplysninger vi har registreret om dig og/eller dit firma, kan du ringe til os på tlf. 56 50 30 00 eller sende en e-mail til info@kalk.dk

OBS: Data der kræves opbevaret, f.eks. firmanavn og/eller transaktioner, kan/må IKKE slettes før tidligst efter 5 år grundet Bogførings-Hvidvaskningsloven.


Sikkerhedsbrud
Skulle der ske det usandsynlige at KALK A/S er ude for et sikkerhedsbrud, så har vi pligt til at informere både dig, men også Datatilsynet om dette. Dog kun hvis det omfatter dine persondata. Dette vil ske indenfor 72 timer efter sikkerhedsbruddet.

Vores DPO

Data Protector Officer:
Hans Holmstrøm