Salgs- og leveringsbetingelser

 

Sælger og ansvarlig for KALK A/S e-butik:

KALK A/S, BredeIøkke 12, 4660 Store Heddinge

Cvr. nr. 56 39 47 10, Etableret 1976

Levering

Vi sender normalt 1-3 hverdage efter, at din bestilling er modtaget. I ganske særlige tilfælde kan afsendelsen være anderledes. Hvis der gælder særlige afsendelsestider for netop din levering, vil du få dem oplyst i din e-mail-kvittering. Vi leverer med fragtmand og leverer i hele Danmark. Det betyder, at vi leverer til alle brofaste øer eller færgelejer på øer. Leveringstiden er 2-5 hverdage. Vores fragtmand leverer til din adresse, medmindre du aftaler anden leveringsadresse på din bestilling. Skal din ordre sendes til en udenlandsk adresse, skal du være opmærksom på, at den endelige pris på din bestilling kun er vejledende, da fragtprisen ikke er medregnet. Du vil da blive kontaktet af KALK A/S med en endelig pris.

 

Vi påtager os ansvaret for korrekt og forsvarlig transport frem til den adresse, du har opgivet som leveringsadresse. Når du har modtaget varen, er ansvaret dit. 

 

Indfarvede kalkprodukter

Hos KALK e-butik kan bestille indfarvede kalkprodukter, i netop den farve du ønsker. Når vi modtager din bestilling, går vi straks i gang med at blande din farve. Det produkt du modtager, er fremstillet specielt til dig, og du kan derfor ikke returnere varen. Når du bestiller det specialindfarvede produkt, gør vi dig udtrykkeligt opmærksom på, at din fortrydelsesret frafalder. Før du kan gennemføre et køb af de specialfremstillede produkter, skal du acceptere, at du ikke kan fortryde købet. 

 

Brug af personlige oplysninger 

Vi bruger udelukkende de oplysninger, du giver os, til at sende dig beskeder og oplysninger via dit køb, med mindre du samtidig siger ja tak til at modtage vores nyhedsbrev. Vi har brug for dit navn, adresse, telefonnr. og e-mail for at kunne gennemføre og levere din ordre. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke således, at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

 

KALK A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på kalk.dk er KALK A/S. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, og vi transmitterer ikke kundeoplysninger.

 

Oplysninger afgivet på kalk.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 

 

Hvis du vælger at registrere dig hos os, har vi de oplysninger om dig, som du vælger at give os. Du kan altid se og rette i dine oplysninger ved at logge ind.

 

Vi opbevarer dine oplysninger, så længe du handler hos os og i op til 5 år efter, at du sidst har logget ind. Før vi sletter dine informationer, sender vi dig en e-mail, hvor vi gør dig opmærksom på, at vi vil slette dine informationer. Det giver dig mulighed for at logge ind og aktivere din konto. 

 

Som registreret hos KALK A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til KALK A/S via e-mail e-butik@kalk.dk .

 

I e-butikken på kalk.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan afhænger af din browser.

 

Fejl, mangler og reklamation  

Købelovens mangelbestemmelser finder anvendelse på købet. Når du modtager dine varer, har du pligt til inden rimelig tid at kontrollere, at varerne svarer til det, du har bestilt. Medmindre bedre vilkår er anført ud for den enkelte vare, giver vi efter købeloven en reklamationsret på 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved varen, som viser sig op til 24 måneder efter, at du modtog varen. Det er dog en forudsætning, at disse fejl og mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadelig adfærd, og at manglen var til stede, da du modtog varen. 

 

Reklamerer du inden for de første 6 måneder, er udgangspunktet, at manglen var til stede, da du modtog varen. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har konstateret manglen. Reklamerer du inden for 2 måneder, anses reklamationen altid for rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, hvis reklamationen er berettiget. Ønsker du at reklamere over maling, bør du være opmærksom på, at farven på din maling kun er en fejl, hvis vi har givet dig en anden farve end den, du har bestilt.

 

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal reklamationen sendes til: 

KALK A/S,

Bredeløkkevej 12,

4660 Store Heddinge.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. 

Det er også muligt at aflevere reklamationen personligt på ovenstående adresse. Når du returnerer en reklamationsvare, skal du angive ordrenummer på pakken og vedlægge en kopi af ordrebekræftelse for varen. Du bedes også udfylde og vedlægge vores blanket til returvarer. Du kan kræve, at vi afhjælper/reparerer manglen eller leverer en ny mangelfri vare, såfremt reklamationen er berettiget, og forudsat afhjælpning/omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for os. Når vi har modtaget din reklamation, kontakter vi dig pr. e-mail for at aftale det videre forløb. 

Frem for at reparere den vare, du har modtaget, kan vi vælge at tilbyde dig en ny vare i stedet for den gamle. Kan vi ikke afhjælpe/reparere, og ønsker du ikke en ny vare, går handlen tilbage. Når handlen er gået tilbage, tilbagebetaler vi din købspris. 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du fortrydelsesret, men du kan ikke fortryde køb af indfarvede produkter. Du kan benytte dig af din fortrydelsesret ved at nægte at modtage varen fra fragtmanden. Hvis du derimod accepterer at modtage varen, skal du inden for 14 dage efter du modtog varen, meddele KALK A/S at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret.

 

Du skal returnere varen til KALK A/S uden unødig forsinkelse – dog senest 14 dage efter, at du har meddelt KALK A/S, at du ønsker at fortryde købet. Det er tilstrækkeligt for rettidig returnering, at du har overgivet varerne til en selvstændig fragtmand på sidstedagen. Husk at sikre dig fyldestgørende kvittering for overgivelsen. 

 

Når du udnytter fortrydelsesretten, kan du returnere dine varer på vores adresse uden omkostninger for dig. Inden du afleverer dine varer, skal du udfylde vores blanket til returvarer, som både er vedlagt forsendelsen og vedhæftet den faktura, du modtog med e-mail, da du foretog købet. 

Du kan også sende returvaren med fragtmand til

KALK A/S

Bredeløkkevej 12

4660 Store Heddinge

 

Hvis du fortryder et køb, skal du selv betale returomkostningerne. Som et fingerpeg vil det koste min. den fragtrate, vi beregnede for levering. Vi modtager ikke forsendelser sendt pr. efterkrav. 

 

Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og en udfyldt og underskreven returseddel, når du returnerer en vare. Når vi har modtaget dine returvarer på vores lager og kontrolleret, at de lever op til reglerne for fortrydelse, tilbagebetaler vi købsprisen til dig helt eller delvist. Pengene bliver indsat på det betalingskort, du har betalt med. Vi bestræber os på at returnere pengene til dig inden for 7 hverdage, efter at vi har modtaget varerne fra dig. Hvis du returnerer en vare i væsentligt samme stand, som da du modtog den, vil du få refunderet den fulde købspris. Du har ret til at undersøge varen, som du ville have gjort det i en forretning forud for et køb. Hvis du har håndteret varen på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, er varens værdi højst sandsynligt blevet forringet, og du skal betale for denne værdiforringelse. Det betyder, at det beløb du får retur, bliver fratrukket det beløb, som du har forringet varens værdi med.

Hvis vi ikke mener, betingelserne for udøvelse af returret og/eller fuld tilbagebetaling er opfyldt, så kontakter vi dig og angiver årsagen. Hvis vi ikke kan anerkende din ret til returnering eller fuld tilbagebetaling, kan du selv hente dine varer igen. Henter du ikke dine varer, vil vi opbevare dem i 30 dage fra den dag, vi endeligt har afvist at tilbagebetale dig pengene. Herefter destrueres dine varer.

 

Bestilling og betaling 

Du kan betale med de betalingskort, vi angiver på hjemmesiden. Vi opkræver ikke gebyr for betaling med betalingskort, og vi trækker ikke penge på dit betalingskort, før vi sender varerne til dig. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved køb. Vi bruger en anerkendt og godkendt betalingsleverandør, så du får den sikreste betaling. 

 

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er desuden dagspriser. Når du handler med kalk.dk, indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker en kopi af tidligere ordrer/kvitteringer, kan du benytte 'Mine sider' eller sende en mail til e-butik@kalk.dk

 

Sådan handler du på kalk.dk 

Du skal være fyldt 18 år for at handle på kalk.dk - hvis du er under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre. For at foretage et køb på kalk.dk skal du igennem fire trin. 

 

1. Find dine varer, læg dem i indkøbskurven og gå til kassen

2. Indtast dine personlige oplysninger, vælg forsendelse og godkend handelsbetingelser

3. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

4. Vælg betalingsmåde og gennemfør betaling

 

Når du har gennemført dit køb, undersøger vi, om vi kan modtage din betaling. Kan vi det, sender vi dig en kvittering for, at vi har modtaget din bestilling. I vores kvitteringer oplyser vi altid om din fortrydelsesret, og at du ikke kan fortryde køb af specialfremstillede produkter. 

Hvis din bestilling er særlig stor, usædvanlig, eller der er andre omstændigheder, der gør, at vi måske ikke kan opfylde aftalen med dig, sender vi dig en kvittering for din bestilling med følgende ordlyd: "Dette er en kvittering for, at vi har modtaget din bestilling. Der er særlige forhold ved din bestilling, som vi behøver at undersøge. Når vi har undersøgt dine særlige forhold, sender vi dig en ordrebekræftelse, hvis vi kan acceptere din bestilling. Hvis ikke, sender vi besked herom.” 

  

Afvisning af køb 

Vi forbeholder os ret til at afvise at handle med dig, hvis du gentagne gange har returneret købte varer, eller hvis vi af andre væsentlige grunde mener, at vi ikke kan sælge til dig. 

 

Forbrugerklagenævnet

Hvis du ikke er tilfreds med dit køb, og det ikke har været muligt at finde en tilfredsstillende løsning med KALK A/S, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Det er blandt andet en betingelse, at varen, du har købt, har kostet minimum DKK 800, se mere påwww.kfst.dk.

 

Gyldighed

Disse vilkår er gældende for køb foretaget fra og med den 1. september 2014